Ja ľúbim mesto!

Dnes mám rande so svojím mestom si spieva mnoho ľudí, obzvlášť môj kamarát, ktorý je večne na cestách. Ľudia sa naučili prejavovať rôzne druhy lások v podobe nápisov na tričkách. Týmito „nálepkami“ si budujú „meno“ a formujú osobnosť, ktorou sa túžia zviditeľniť. Kúpa tričiek či iných kúskov oblečenia je čoraz častejšie podmieňovaná výstižným a vtipným nápisom, s ktorým sa kupujúci stotožní. Zdvihne mu to sebavedomie a posilní ego.

Mnoho mladých ľudí sa zdobí „nálepkami“ NERD či GEEK. Možno aj vedia prečo, no ja som po významoch týchto slov musela pátrať. Prezentácia samého seba trefným nápisom je obľúbená najmä u mladých, ktorí považujú tvorbu svojej vizuálnej identity za viac než dôležitú. Obchodníci si to uvedomujú a sprístupňujú svojej cieľovej skupine módu so zámerom „naokosocializácie“. Ľudia môžu prostredníctvom svojich tričiek ukázať celému svetu obľúbené výroky, vtipy, kapely, ktoré počúvajú, svoje mestá. Milujú svoje mestá! Ja milujem svoje mesto! Milujem každé mesto! Wohou!

 

Ako tak skúmam geografické zastúpenie svojho šatníka, nachádzam v ňom Košice, Paríž, New York (v ktorom som nikdy nebola), a potom už nič. No poznám ľudí, ktorí mestá ľúbia viac než ja. Dôvod je jednoduchý, tričko bolo v akcii (X,95 eur). Nepochopiteľným javom pre mňa vždy ostanú kúsky s americkou či britskou vlajkou. Pre tých, čo sa nevedia rozhodnúť pre jednu z nich, existujú aj kombinácie, prípadne zvodné legíny s jednou nohou modrou a druhou červenou. Aké kreatívne. ;)

Nuž, pokiaľ sme tričká „I červené srdiečko NY“ poznali z filmov sestier Olsenových (spred drogového zrútenia, za čias ich mladých pekných tvárí bez kruhov pod očami), dnes ich u nás vídame za akciové ceny, z čoho sa, samozrejme, veľmi tešíme. Radosť nám spôsobujú aj „parížske“ tričká kričiace z každého druhého výkladu. Ktorá žena by nechcela byť šarmantnou Parížankou? Asi len tá, čo by fakt nechcela. Každopádne, tieto kúsky pôsobia tak romanticky, že mať ich... musíme.

Ja vám neviem, ale musíme sa prejavovať takto nevlastenecky? Možno si na svoje hrude priberáme cudzie identity, aby sme si spomenuli na super hot-dog s plnotučnou horčicou, ktorý sme v tom New Yorku jedli. Možno preto, že máme radi sedemeurové preso s mliekom, ktoré za túto jedinečnú cenu nájdeme v Paríži. Možno nás zaujal anglický trávnik anglického mesta plný suchého anglického humoru alebo sme nechali svoje zlomené červené srdce v Tokiu. Čo dodať? Ak sa nám páči viac všade inde, než tam, kde práve žijeme, vyberme sa do sveta a začnime spolu veľké sťahovanie za šťastím.

 

Simona Lazorová

Zdieľaj článok:

Autor článku:

Unipo Press

Komentáre

K tomuto článku neexistujú žiadne komentáre