Zemiakové lupienky sú prežitok

Mám pre vás hádanku. Je to chutné, chrumkavé, relatívne lacné, dostupné a odborníkmi na výživu najviac zakazované. A to najmä vtedy, keď sa snažíte zhodiť nejaké to kilečko do nových plaviek. Tušíte, však? Jasné, veď titulok vám to už určite prezradil.

Reč je o rýchlom občerstvení, ktoré si najviac doprajeme počas sledovania futbalových či hokejových zápasov a máme ho doma stále ukryté v špeciálnej skrinke, lebo: „Čo ak príde návšteva?“ Neformálnym názvom junk food sa označujú potraviny, ktoré majú množstvo kalórií, ale veľmi nízku výživovú hodnotu. Ich sláva je založená najmä na jednoduchých cukroch, nezdravých tukoch, dochucovadlách či umelých prísadách. Medzi takéto potraviny patria najmä čipsy, čokoládové tyčinky, sladené limonády alebo cukríky hýriace všetkými farbami.

Lákavé a chutné, to vieme. A dobre to vedia aj naši zubári. V najstresujúcejších chvíľach je predsa práve čokoláda tým, po čom siahneme, keď sa chceme upokojiť a zároveň doplniť energiu. Preto sa pre nás stáva návykovou, rovnako ako aj ostatné vyššie spomenuté pochutiny. Lenže, pocit hladu je ako bumerang. Junk food ho síce nachvíľu „odhodí“ preč, ale v okamihu sa vráti späť.

My v Unipo Press vieme, že ME vo futbale sú už v plnom prúde a junk food je počas nich nedostatkovým tovarom. Počas horúčav je státie pri sporáku istotne to posledné, čo by ste chceli po večeroch robiť. Máme však pre vás jednoduchý návod, ako si doma pripraviť chutné, rýchle a chrumkavé občerstvenie.

Povinná výbava fanúšikov

Keďže sa ME vo futbale tento rok konajú vo Francúzsku, nalaďte sa na ne, ako inak, francúzskou bagetou. :-) Mini toasty so zeleninou, ktoré z nej vytvoríte, sa hodia na zahryznutie nielen počas sledovania športových prenosov. Vziať si ich so sebou môžete aj na výlet do prírody alebo na piknik.

 

Na prípravu budete potrebovať:

  • 1 bagetu,
  • olivový olej,
  • niekoľko plátkov šunky,
  • plátky tvrdého syra,
  • šalátovú uhorku,
  • papriku,
  • paradajky,
  • šalátové korenie,
  • špáradlá.

Rúru si predhrejte na 200 ˚C a francúzsku bagetu si nakrájajte na kolieska. Bageta by mala byť tvrdšia, aby sa lepšie opekala. Namiesto bagety však môžete použiť aj kúsky toastového chleba alebo menšie žemle. Každé koliesko bagety jemne pokvapkajte olivovým olejom. Na kolieska bagety poukladajte kúsky šunky, prípadne salámy, podľa toho, na čo máte práve chuť. Prikryte plátkom tvrdého syra a každé takto pripravené koliesko uložte na plech na pečenie.

 

Hotové chlebíčky vložte do rúry a počkajte, kým sa syr navrchu trochu roztopí a zapečie, čiže asi 10 minút, aby bageta príliš nevyschla. Medzitým si pripravte zeleninové špízy. Uhorku, paradajky a papriku umyte a očistite, nakrájate na menšie kúsky a striedavo ich ponapichujte na špáradlá. Takto pripravené špízy pokvapkajte olivovým olejom a posypte šalátovým korením.

 

Keď je už na povrchu chlebíčkov v rúre syr roztopený, vyberte ich z rúry a ihneď preložte na tanier. Na každý mini toast položte zeleninový špíz, vybavte sa rekvizitami a fandite našim. :-)

 

Lenka Novotná

Zdieľaj článok:

Autor článku:

Unipo Press

Komentáre

K tomuto článku neexistujú žiadne komentáre